۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۲۱

تحولات پاکستان/

نقض آتش بس در منطقه کشمیر/ زرداری و شریف انفجارهای پیشاور را محکوم کردند

نقض آتش بس در منطقه کشمیر/ زرداری و شریف انفجارهای پیشاور را محکوم کردند

نقض آتش بس در منطقه کشمیر، حمله افراد مسلح به سوی نیروهای امنیتی در مرز افغانستان و پاکستان و محکومیت انفجارهای پیشاور از سوی آصف علی زرداری و نواز شریف از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز هندوستان، سخنگوی ارتش هند امروز یکشنبه اعلام کرد نیروهای پاکستانی به مواضع این کشور در خط کنترل منطقه کشمیر حمله کردند.

نیروهای هندی نیز در پاسخ به این حملات به تبادل آتش با نیروهای پاکستانی پرداخته و تیراندازی در خط کنترل منطقه کشمیر تا اوایل صبح امروز یکشنبه ادامه داشت.

سخنگوی وزارت دفاع هند اعلام کرد که ارتش پاکستان از هرگونه سلاحی اعم از سبک و سنگین در این تبادل آتش استفاده کرده است، اما در جریان این تیراندازی هیچ فردی آسیب ندید.

تایمز هندوستان در ادامه می نویسد: از ابتدای سال جاری تاکنون ارتش هند و پاکستان به نقض آتش بس در منطقه کشمیر پرداخته اند.

شبکه تلویزیونی جئو پاکستان نیز گزارش داد که در جریان درگیری میان شبه نظامیان و نیروهای امنیتی در مرز افغانستان و پاکستان دستکم 12 شورشی کشته و دو سرباز زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه نواز شریف نخست وزیر پاکستان امروز یکشنبه انفجارهای انتحاری مقابل یک کلیسا در شهر پیشاور را که بر اثر آن 52 نفر از جمله چندین کودک کشته شدند، محکوم کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با قربانیان این انفجار برای بهبودی حال مجروحین دعا کرد و گفت: چنین اقدامات وحشیانه ای بازتاب تفکر غیرانسانی است که تنها گروههای تروریستی دست به آن می زنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان نیز ضمن ابراز همدردی با قربانیان گفت: شبه نظامیان همواره ارزشهای ما را نادیده گرفته و زندگی ما را تهدید می کنند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که حدود 300 نفر هنگام این حمله در محل حادثه حضور داشتند و تخمین زده شده که 8 کیلوگرم مواد منفجره در این انفجار استفاده شده است.

کد خبر 2140683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha